Suzuki GS500E egyedi kilométeróra
Új kilométeróra beszerelése
A cuccok…
Először is az órát az usb töltőt és a fokozat kapcsoló érzékelőjét „kínából” beszeretem ilyen névvel keresve (pl.: ebay):
KM óra: 15000rpm Motorcycle Speedometer Gauge Universal LCD Digit Tachometer Odometer
USB töltő: 3.1A Waterproof Dual USB Port Charger Socket Outlet 12V LED for Motorcycle Car
Sebességfokozat érzékelő: Gear Shift Position Indicator Sensor 6-Gears for Suzuki GN125 GN250 GS125
Ezeket beszerezve vettem hozzá csatlakozókhoz ellendarabot mert én a gyári csatlakozóját nem vágtam le.
Innen: 9 csat: https://www.green-scooter.hu/csatlakozo-8a-9pin
6 csat: https://www.green-scooter.hu/csatlakozo-8a-6pin
A munkálatok…
Egy lemezt méretre vágtam, megfelelő helyen kifúrtam és lefestettem… (lehetne szebb is de ezt dobta a gép 🙂 ) Lehet jövőre egy kis merevítés nem ártana a lemezhez.
Az óra felfogatásához később nagyobb lyukat fúrtam ki mert így az óra a lemezre felfeküdt, és még a lemez meg az óra közé vágtam gumibelsőből egy darabot rezgéscsillapítás gyanánt. Az USB töltő helyét lépcsős fúróval vágtam ki.
Tipp:Ha ilyen USB töltőt teszel bele, akkor érdemes szétszedni és rögzíteni a kis ferritmagos tekercset, mert nekem időközben elengedett a forrasztása.
Bekötések
A +/- meg a visszajelzőket értelemszerűen bekötjük, a sebességfokozat kijelzéséhez 6 eres riasztókábellel vittem végig a motor vázához rögzítve.
Nálam a fokozat csatlakozó vezeték színei a következők voltak:
-1 Piros/Fekete
-2 Sárga/Fehér
-3 Zöld/Piros
-4 Barna/Piros
-5 Kék/Sárga
-6 Zöld/Kék
-N (üres) vezetéken csatlakozó van amit a gyári csatira kell tenni
A fordulatszámmérőhöz a jelet, a jeladó tekercsről vettem le, aminek a csatlakozója az ülés alatt van. /1992-es GS még bowdenes a gyári fordulatszámmérő/
Kalibrálás és beállítás
A pontosabb méréshez én kettő mágnest (barátom tanácsára) ragasztottam fel epoxy gyantával az első tárcsára szemben egymással (kettőt is adnak hozzá) amit a menüben állítottam át hogy 2 mágnes van.
Bár ezzel a módszerrel duplán számolja a megtett kilométereket. 🙁 Ha találok megoldást rá megírom itt!
Az óra üzemanyagszintet is tud jelezni. De sajnos a kis GS-ben nincs úszó hogy be lehessen kötni, ezért így egy 100ohm-os ellenállással kötöttem a testre (-) az óra „fuel level” vezetékét. Így mindig fél benzin szintet jelez, legalább nem fogy el a benzin 😀 /szerinte/
A cikk még frissülhet…