Suzuki GS500E benzinszintmérő kialakítása

Előzmények…

Megy a „moc-moc” vándorútra, egyik helyről a másikra… Egyszer csak, khm, khm, puf, puf… és a dalnak vége van!

Így történt ez velem egy szép motorozós napon. Mi volt a baj? Talán képben jobban megértjük.

Pici lyukak jelzik a probléma nem pici…

Igen elfolyt a „drága nedű” a motorból. Elsőre próbáltam epoxy gyantával javítani, de pár hónap elteltével ismét előjött a probléma.
Egy szezon így ment el kivárva a telet, hogy javítani lehessen. Végül elérkezett a tél és a hegesztés is megtörtént. (nagyon rozsdás volt ez a rész) és így jött az ötlet!

A benzinszintmérő

Vetődött fel a kérdés: Milyet? Honnan?
A robesz úszója kicsi ráadásul kis csavar kell a rögzítéshez hegeszteni nem nagyon jó vagy nem nagyon lehet.

Így a külföldi oldalon keresgélve találtam a „0-190ohms Marine Boat RV Truck Fuel Water Tank Level Sensor” úszóra.

Gondoltam ekkora csavart (pontosabban 42) minden mezei csavar boltban kapok… Persze hogy nem. De szerencsére hosszabb kutakodás után Miskolcon egy boltban kaptam ilyen közcsavart. /mondták hogy nem nagyon vesznek ekkora méretű csavart nekik is megmaradt darabok vannak/

Na de visszatérve a benzinszintmérőhöz. Mivel a tankot hegeszteni kellett így nem ódzkodtam egy nagyobb lyukat vágni az érzékelőhöz a tankon majd aztán ráhegeszteni a csavart. A művelet sikeres volt:

Az órát az érzékelőhöz kellett „kalibrálni” ez így nézett ki.

Most már csak a belső és külső felújítás van hátra. A belső felújítást a hegesztés miatt tankfelújító készlettel végeztem el.
Erről bővebb leírás itt érhető el:Rozsdamentes a cél

Belső festéssel
Működés közben